loading...

بیست و یکیا

مقاله اول : بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟   شروع یک زندگی تازه در کشوری جدید گام بزرگی است. پیش از تصمیم‌گیری باید به‌خوبی درباره‌ی کشور مقصد و فرصت‌های

سامان بازدید : 45 جمعه 12 مهر 1398 نظرات (0)

مقاله اول : بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

 

شروع یک زندگی تازه در کشوری جدید گام بزرگی است. پیش از تصمیم‌گیری باید به‌خوبی درباره‌ی کشور مقصد و فرصت‌های موجود تحقیق کنید. افراد به امید دستیابی به شرایط بهتر اقدام به مهاجرت می‌کنند. بنابراین باید امتیازات و سختی‌های پیش رو را شناسایی کنید. فرهنگ، شرایط اجتماعی و سیاسی، هزینه‌های زندگی و فرصت‌های درآمدزایی در کشور مقصد اهمیت بسزایی دارند. وضعیت فرد در کشور مبدأ هم بی‌اهمیت نیست. شاید یک اروپایی با درآمد متوسط، پس از مهاجرت به قاره‌ای دیگر بتواند بی‌دردسر شش ماه را بدون شغل و با تکیه بر پس‌اندازش سپری کند. اما برای یک ایرانی با درآمد متوسط در شرایط اقتصادی کنونی احتمالا چنین چیزی به‌راحتی میسر نمی‌شود! بنابراین انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت که با شرایط مالی، دارایی‌ و توانایی‌های شما هم‌خوان باشد، تأثیر چشمگیری در زندگی موفقیت‌آمیز پس از مهاجرت دارد.

 

بنابر سنجش غیرقطعی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S.News & World Report) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا، در سال ۲۰۱۷، سوئد به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تعیین شد. کانادا، سوئیس، استرالیا و آلمان به‌ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. اما این بررسی شرایط و ویژگی‌های مهاجران به این کشورها را مشخص نمی‌کند. اگر سرمایه‌ی هنگفتی دارید، احتمالا می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه گذاری زندگی جدیدی را آغاز کنید. ضمن اینکه روند تغییرات اجتماعی و البته اقتصادی این کشورها را هم باید درنظر بگیرید؛ مثلا در سوئد که ظاهرا بهشت مهاجران است، در چند سال اخیر بدبینی و جرائم مربوط به مهاجران (چه به‌عنوان متهم، چه به‌عنوان قربانی) افزایش یافته است و ظاهرا مردم سوئد دل خوشی از تعداد زیاد مهاجران و تغییرات فرهنگی در کشورشان ندارند!

هرچند سنجش قابل‌اتکایی برای رتبه‌بندی قطعی کشورها از این نظر صورت نگرفته است، اما بنابر نظر کارشناسان و مؤسسات مختلف، چندین کشور در دسته‌ی بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرند. در اینجا این کشورها را به شما معرفی می‌کنیم.

۹. مالزی

مهاجرت به مالزی - بهترین کشور برای مهاجرت 2018

۶۰ درصد جمعیت مالزی مسمان هستند. این کشور در نظرسنجی بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان، به‌عنوان برترین کشور انتخاب شده است. وجود فرهنگ‌های متنوع از جمله چینی، مالایی، هندی و زندگی صلح‌آمیز آنها در کنار هم، این کشور را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. به اینها طبیعت زیبا و سادگی یافتن غذای حلال را هم اضافه کنید. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۸، مالزی جایگاه سی‌وچهارم را دارد. مهاجرت به این کشور اغلب از طریق ویزای کاری انجام می گیرد.

۸. فنلاند

اگر شفق قطبی، بابانوئل و مدار شمالگان شما را سر ذوق می‌آورد، شاید باید فنلاند را برای زندگی انتخاب کنید. طبق‌ سنجش‌های انجام‌گرفته فنلاد امن‌ترین کشور دنیا و یک کاندید خوب به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ است. پس اگر آرامش کانادا یا نروژ برای‌تان کافی نیست، جایی بهتر از فنلاند پیدا نمی‌کنید. اگر سرما اذیت‌تان نمی‌کند، فنلاد مقصد خوبی برای شماست. هلسینکی یکی از بهترین شهرها در فهرست شهرهای قابل‌سکونت دنیاست. برمبنای سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورها، فنلاند جایگاه چهاردهم را دارد. مهاجرت به فنلاند بیشتر از طریق کار یا تحصیل انجام می‌گیرد و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دلیل هزینه‌ی زیاد آن کمتر توصیه می‌شود.

۷. نیوزیلند

مهاجرت به نیوزلند - بهترین کشور برای مهاجرت 2018

طبیعت زیبای نیوزیلند بی‌رقیب است. ثمره‌ی ساخت و تولید «ارباب حلقه‌ها» برای همه‌ی مردم منفعت داشته است. این کشور با بالاترین امتیاز در «سرمایه‌ی اجتماعی» به مردم مهربان، زندگی شهروندی عالی و شبکه‌های قوی حمایت اجتماعی معروف است. توازن کار و زندگی، کیفیت زندگی و توانمندی بهره‌گیری از خدمات پزشکی و درمانی، این کشور را به مقصدی پرطرفدار هم برای دانشجویان و هم برای نیروی کار متخصص تبدیل کرده است. نیوزیلند یکی از خوش‌منظره‌ترین کشورهای دنیاست که در تمام سال آب‌وهوای خوبی دارد. نظام آموزشی کشور در دسته‌ی بهترین‌های دنیا جای دارد. براساس سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸، نیوزلند جایگاه سیزدهم را دارد. اقامت به نیوزلند بیشتر از طریق تحصیل و پس از آن از طریق ویزای کار و ویزای مهارت (تخصص) انجام می‌گیرد.

۶. ایسلند

شاید در اینستاگرام عکس‌هایی از طبیعت خیره‌کننده ایسلند دیده باشید. براساس شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۱۸ ایسلند آرام‌ترین کشور جهان است. آرامش و امنیت ویژگی بیشتر کشورهای نوردیک (کشورهای اسکاندیناوی و شمال اقیانوس اطلس) است. اخیرا این کشور تغییرات بسیاری در زمینه‌ی برابری جنسیتی ایجاد کرده است، درنتیجه یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورها، ایسلند جایگاه دوازدهم را دارد. مهاجرت به ایسلند از طریق کار به دلیل قوانین حمایت از نیروی داخلی کمی دشوار است، بنابراین ویزای تحصیلی یا مهاجرت از طریق ثبت شرکت گزینه‌ی مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

۵. نروژ

مهاجرت به نروژ - بهترین کشور برای مهاجرت 2018

معروف است که در کشور آرام نروژ مردم زندگی امن و شادی دارند. آلودگی محیطی در این کشور بسیار کم و حتی شاید هیچ باشد. زیبایی خیره‌کننده، زندگی آرام و آموزش رایگان در همه‌ی دانشگاه‌های عمومی از امتیازات کشور نروژ است. علاوه‌براینها نروژ قوانین مهاجرتی دشواری ندارد. شاید هوای سرد شمالی را دوست نداشته باشید اما امنیت و زندگی سالم چیزی نیست که به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کنید. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا، نروژ جایگاه دوازدهم را دارد. مهاجرت به این کشور اغلب از طریق ویزای تحصیلی یا ویزای کار یا ثبت شرکت در آن کشور صورت می‌گیرد.

۴. سوئد

سوئد به‌دلیل تأمین اجتماعی قدرتمند از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت است. حقوق بشر اهمیت بسیاری در این کشور دارد. تقسیم عادلانه‌ی ثروت و حمایت‌های قوی دولت از شهروندان از دیگر ویژگی‌های مثبت سوئد است. در چند سال اخیر گوناگونی جمعیت سوئد افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۷ جمعیت مهاجران به ۱۰ درصد جمعیت کشور رسید.

فراموش نکنید که علاوه‌بر ویژگی‌های کشور مقصد، شرایط و ویژگی‌های فردی شما هم در انتخاب مقصد مناسب تأثیرگذار است. خوب است بدانید در برخی بررسی‌ها هند و عربستان جزو ۱۰ کشور برتر برای مهاجران هستند، اما بی‌ترید برای مهاجرانی با شرایط ویژه! در عین حال از تأثیر موج مهاجرت به دلیل جنگ‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر بر کشورهایی که پناهجویان را پذیرفته‌اند، غافل نشوید. کسب اطلاعات کافی و مطمئن تأثیر به‌سزایی در انتخاب درست و شروع موفقیت‌آمیز زندگی جدیدتان دارد. مهاجرت به سوئد نیز بیشتر از طریق کار، سرمایه گذاری و تحصیل انجام می‌گیرد.

۳. آلمان

مهاجرت به آلمان - بهترین کشور برای مهاجرت 2018

برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا در آلمان واقع شده‌اند؛ دانشگاه‌هایی که خدمات آموزشی باکیفیتی ارائه می‌کنند. نرخ پایین وقوع جرم و فرصت‌های شغلی بسیار، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای شروع دوباره تبدیل کرده است. در آلمان نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا پایین است. برای مهاجرانی که ویزای شینگن دارند، آلمان همیشه اولویت نخست است. آلمان یکی از پرجمعیت‌ترین، ثروتمندترین و از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا است. این کشور دارای تعداد قابل‌توجهی نیروی کار متخصص و ماهر است. بنابر رتبه‌بندی مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت»، رتبه‌ی نخست کارآفرینی و جایگاه سوم را در فهرست بهترین کشورها دارد.

۲. کانادا

کانادا بی‌تردید بهترین کشور برای مهاجرت تعداد زیادی از افراد، به‌ویژه دانشجویان و متخصص‌هاست. این کشور در راستای سیاست‌هایش، از مهاجرین استقبال می‌کند. قوانین مهاجرت و اعطای ویزای کانادا چندان پیچیده و نفس‌گیر نیست. کانادا طی چند سال اخیر به‌طور پی‌درپی رتبه‌ی نخست را از نظر کیفیت زندگی دریافت کرده است؛ این جایگاه مدیون نظام سلامت و آموزش کارامد، شرایط کسب‌وکار، صنایع مبتنی بر فناوری نوین و امکانات مناسب توسعه‌ی فردی است. کانادا که بزرگ‌ترین کشور دنیا پس از روسیه است، از صادرکنندگان اصلی مواد معدنی، غذا و انرژی است. همچنین یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای دنیاست.

۱. استرالیا

مهاجرت به استرالیا - بهترین کشور برای مهاجرت 2018

کارتون «مهاجران» را یادتان می‌آید؟! سرزمین مهاجران نامی‌ است که به استرالیا داده‌اند. این کشور درواقع رشد چشمگیر اقتصادی‌اش را مدیون همین افرادی است که برای مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور عزم خود را جزم کرده‌اند. جمعیت مهاجران در استرالیا به نسل دوم و سوم رسیده‌اند. معمولا مهاجران ایرانی از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا یا ویزای کار استرالیا اقدام به دریافت اقامت این کشور می کنند. اخذ اقامت دائم استرالیا به طور متوسط طی ۸ تا ۱۲ ماه امکان‌پذیر است. در این کشور به‌عنوان پیشروی حوزه‌ی «تحقیق و توسعه» فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد. کیفیت بالای زندگی (رتبه‌ی پنجم دنیا) را هم به مزیت‌های آن اضافه کنید. پذیرش مهاجران بسیاری از کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای غیرانگلیسی‌زبان، تأثیر عمده‌ای در فرهنگ رایج این کشور داشته است.

در رتبه‌بندی سالانه‌ی مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S.News & World Report) در فهرست بهترین کشورهای دنیا (به‌طورکلی و نه از بعد مهاجرت) در سال ۲۰۱۸، کانادا در جایگاه دوم و استرالیا در جایگاه هفتم قرار دارد. اما درمورد بهترین کشور برای مهاجرت ، تعیین برتری استرالیا یا کانادا به‌عنوان بهترین مقصد به‌ویژه برای ایرانیان کار دشواری است و انتخاب بین این کشور کمی دشوار است.

 

 

مقاله دوم:  بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشورهای زیر به عنوان بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری محسوب می شوند.

بحرین

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور بحرین می باشد که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود 37.169.646 دینار بحرین (98622 $ آمریکا) می باشد. یکی از روش های مهاجرت به بحرین از طریق کار در بحرین می باشد. شاید بسیاری باور نکنند که کشور بحرین در سال 2018 یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار می آید. 65 درصد مهاجران کاری کشور بحرین به صورت سالانه کمک هزینه ای برای مسافرت به خانه هایشان دریافت می کنند.

انگلستان

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور انگلستان است که درآمد متوسط سالانه 65537 پوند (83227 $ آمریکا ) می باشد. در انگلستان، مهاجران می توانند مهارت های جدید یاد بگیرند و شغل بهتری بیابند. 62 درصد مهاجران کاری به انگلستان، ارتقا شغلی مناسبی داشته اند. برای کار در انگستان باید ویزای کار انگلستان را دریافت نمائید.

چین

از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری می توان به چین اشاره کرد که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود 1167615 یوان چین (169756 $ ) می باشد. چین یک مکان عالی برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد است. طبق آمار بدست آمده از مهاجران چین (شهر هنگ کنگ) مشخص شد که 68 درصد، هنگ کنگ را یک مقصد عالی برای اشتغال و کسب درآمد می دانند. اما با این حال برخی از افراد معتقدند که بعد از مهاجرت، تعادل میان کار و زندگی بدتر شده است.

اتریش

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور اتریش می باشد که با درآمد متوسط سالانه کارکنان حدود 74545 € (85288 $) می باشد. اتریش از نظر تعادل کار و زندگی رضایت 71 درصد مهاجران را کسب کرده و بسیاری از افراد در نظر سنجی ها اعلام کرده اند که در شغل خود پیشرفت کرده اند. کار در اتریش همواره یکی از بهترین راه های ورود به این کشور محسوب می شود.

سنگاپور

کشور سنگاپور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار می رود و درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود 189411 دلار سنگاپور (138641 $ آمریکا) می باشد. 62 درصد از مهاجران کار در سنگاپور گفته اند که در شغل خود پیشرفت داشته، اما 30 درصد گفته اند زندگی مناسبی ندارند. به طور کلی 53 درصد از مهاجران کاری به سنگاپور از شغل خود اعلام رضایت داشته اند. 

نروژ

درآمد متوسط سالیانه کارکنان کشور نروژ حدود 849103 کرون نروژ (97486 $ آمریکا) می باشد. کشور نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است و در چند سال گذشته پیشرفت اقتصادی خوبی داشته است و در میان همه کشورهایی که این نظر سنجی اعلام شده است، بهترین وضعیت را در تعادل کار و زندگی با 87 درصد رضایت داشته است. هر ساله افراد بسیاری جهت کار در نروژ به این کشور مهاجرت می کنند.

امارات

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور امارات می باشد که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود 414354 درهم (112820 $) می باشد. امارات متحده عربی در بین کشورهای عربی، به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری در نظر گرفته شده است. هر ساله افراد زیادی خواستار کار در امارات هستند. در این کشور 56 درصد از مهاجران کاری، هزینه تامین محل اقامت دریافت می کنند و 75 درصد مهاجران هم مزایای بیمه درمانی دریافت می کنند. 

سوئد

درآمد متوسط سالانه کارکنان در کشور سوئد حدود 759800 کرون سوئد (84802 $ آمریکا) می باشد. سوئد یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار رفته و 71 درصد از کسانی که برای کار به سوئد رفته اند، از محیط کاری و شرایط راضی هستند. مهاجران کاری سوئد دارای ویژگی تعادل کارو زندگی به علاوه امنیت شغلی هستند. سالانه افراد زیادی جهت کار در سوئد به این کشور مهاجرت می کنند.

آلمان

از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری می توان به کشور آلمان اشاره نمود که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود 85388 € (97693 $) می باشد. یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان از طریق کار در آلمان می باشد و اگر به دنبال کسب مهارت یا تخصص جدید هستید، آلمان بهترین گزینه است. مهاجران کاری در آلمان دارای امنیت شغلی هستند.

سوئیس

درآمد متوسط سالانه کارکنان کشور سوئیس حدود 185234 فرانک سوئیس (188275 $ آمریکا) می باشد. سوئیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار می رود. کارکنان سوئیس دارای بالاترین درآمد، تعادل کار و زندگی مناسب و محیط کارای عالی هستند و درآمد کارکنان سوئیس تقریبا دوبرابر متوسط جهانی است. برای مهاجرت کاری به سوئیس باید ویزای کار سوئیس را دریافت کنید.
مقاله سوم:  بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

کشورهای زیر به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می روند.

کره جنوبی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کشور کره جنوبی می باشد. از معروف ترین رشته های تحصیل در کره جنوبی ، میتوان به زبان کره ای، مهندسی و رایانه، رشته های مطالعات آسیا و کسب و کارهای بین المللی اشاره کرد. هزینه تحصیل در کره جنوبی در هر ترم بین 2234 تا 4468 وون معادل با (2000-4000 $) می باشد.

استرالیا

از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می توان به استرالیا اشاره نمود. این کشور سالانه میزبان تعداد زیادی دانشجوی خارجی از سراسر جهان می باشد. مناظر فوق العاده، آرامش زیاد و امکانات خوبی که دانشگاه های تراز اول استرالیایی ارائه می کنند، از جمله جذابیت های آن برای تحصیل در استرالیا است. هزینه تحصیل در استرالیا در کالج ها سالانه حدود 18000 تا 25000 دلار، هزینه تحصیل در مقطع لیسانس بین 20000 تا 30000 هزار دلار، هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس حدود 25000 تا 35000 دلار و هزینه تحصیل در مقطع دکترا حدود 25000 تا 35000 دلار می باشد.

آمریکا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کشور آمریکا است. هیچ کشوری به اندازه آمریکا، کالج و دانشگاه های معتبر و معروف ندارد. در آمریکا، فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تمام ایالات آمریکا، دانشگاه های معتبری دارند که با امکانات خوب، پذیرای دانشجویان از سراسر جهان می باشند. تحصیل در آمریکا با توجه به امکانات بالای این کشور، نیاز به هزینه بیشتری نسبت به دیگر کشور ها دارد و هزینه تحصیل در آمریکا در برخی از دانشگاه های خصوصی سالانه مبلغ 60000 دلار می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی حدود 23000 دلار در سال است.

کانادا

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا است. امروزه بسیاری از افراد خواهان تحصیل در کانادا می باشند، به این خاطر که دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه هایی هستند که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی، بیشترین متقاضی مهاجرت را دارند. به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی در دانشگاه های کانادا، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان، متقاضی تحصیل در کانادا هستند. هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس سالانه حدود 14000 تا 18000 دلار، هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس سالانه حدود 14000 تا 22000 دلار می باشد.

انگلستان

انگلستان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود، انگلستان دارای دانشگاه های قدیمی و معتبر مانند آکسفورد و کمبریج می باشد. دانشگاه هایی که مرجع علمی در جهان بوده اند و در رشته های مختلف به ارائه بهترین خدمات آموزشی می پردازند. لندن و منچستر از بهترین شهرها برای تحصیل در انگلستان به شمار می روند. هزینه تحصیل در انگلستان در مدارس تا دانشگاه سالانه بین 10000 تا 15000 پوند، هزینه تحصیل در مقطع لیسانس سالانه حدود 8000 تا 12000 پوند، هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس سالانه حدود 10000 تا 15000 پوند و هزینه تحصیل در مقطع دکترا سالانه حدود 8000 تا 12000 پوند می باشد.

آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که تحصیل رایگان و با هزینه کم در آن مقدور است. اگر دوست دارید تحصیلات عالی و سطح بالایی داشته باشید، تحصیل در آلمان گزینه خوبی برای شما به شمار می رود. آلمان صنعتی ترین کشور اروپا است و به همین دلیل یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می باشد. هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی معمولا رایگان یا بسیار پایین است و شما فقط هزینه های هر ترم را پرداخت می کند که چیزی بین 100 تا 500 یورو خواهد بود. اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان باید سالانه حدود 20000 یورو هزینه کنید.

ایتالیا

کشور ایتالیا با آن همه غذای خوشمزه و تاریخ غنی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در ایتالیا به این کشور مهاجرت می کنند. به طور مثال شهر رم ایتالیا به تاریخ و رشته های کسب و کار مشهور است. شهر فلورانس به خاطر هنر و دانشجویان هنری و اگر به دنبال مد و فشن هستید باید به شهر میلان ایتالیا بروید. هزینه تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های دولتی سالانه 850 تا 1000 یورو می باشد و ممکن است دانشگاه های دولتی مطرح بالاتر از 1000 یورو باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا حدود 6000 تا 20000 یورو در سال متغیر است.

فرانسه

فرانسه هر ساله بیش از 23 درصد از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را زیر نظر دارد. از طرفی، دانشگاه های فرانسه در رتبه بندی های متخلف جهانی همواره در لیست برترین دانشگاه ها قرار گرفته اند. علاوه بر این، تحصیل در فرانسه رایگان است و یکی از عوامل مهمی است که این کشور را به یکی از مقصدهای محبوب تحصیل دانشجویان بین المللی کرده است. هزینه تحصیل در فرانسه در دانشگاه های دولتی رایگان است و شما فقط هزینه هر ترم را پرداخت می کنید که حدود 200 یورو برای هر ترم، هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس حدود 260 یورو برای هر ترم و هزینه تحصیل در مقطع دکترا حدود 400 یورو برای هر ترم می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه سالانه حدود 10000-20000 یورو می باشد.

مقاله چهارم: راحت ترین راه و کشور برای مهاجرت به اروپا

با خواندن این مطلب، به سادگی می‌توانید تشخیص دهید که راحت ترین راه و کشور برای مهاجرت به اروپا با توجه به شرایط شما کدام است.

در بخش‌های مختلف این مطلب عوامل مختلفی مانند شرایط لازم، مدارک مورد نیاز، فرآیند انجام و هزینه لازم برای مهاجرت را برای پیدا کردن بهترین و راحت ترین راه و کشور برای مهاجرت به اروپا و کار در آنجا بررسی خواهیم کرد.

منظور از راحت ترین راه و کشور برای مهاجرت به اروپا، در واقع راحت ترین و کم هزینه ترین راه و کشور برای مهاجرت با توجه به شرایط هر فرد می‌باشد.

تاریخ آخرین ویرایش این مقاله مهر ۱۳۹۸ بوده و مرتباً به روز می‌گردد.

چهار عامل که در این تصمیم گیری تأثیر اصلی را دارند عبارتند از:

۱- شرایط لازم: 

مهاجرت به کشورهای مختلف و از روش‌های مختلف ممکن است. هر روش، شرایط لازم خاص خود را دارد که این شرایط، گاه فرآیند مهاجرت را آسان و گاه سخت و پیچیده می‌کنند. در زیر به برخی از این شرایط لازم اشاره می‌کنیم:

  • میزان تحصیلات
  • حداقل و یا حداکثر سن
  • آشنایی با زبان
  • حداقل سرمایه لازم
  • مدت زمان حضور اجباری در کشور مقصد
  • سابقه کاری

۲- مدارک مورد نیاز: 

مدارک مورد نیاز روش‌های مختلف مهاجرتی به طور معمول موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • مدارک شناسایی معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • تأییدیه‌های بانکی
  • مدارک شغلی و سابقه کاری معتبر
  • مدارک مربوط به وضعیت سلامت

۳- فرآیند انجام: 

بدیهی است فرآیند انجام روش‌های مهاجرتی مختلف با هم متفاوت است. اما نکته مهم این است که فرآیند برخی از روش‌های مهاجرتی بسیار پیچیده، تخصصی و گاه حتی در عمل نشدنی هستند. برای مثال مراحل ابتدایی بعضی روش‌های مهاجرت (مانند ثبت ازدواج در روش اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج) باید به صورت غیر حضوری انجام شود که این مسئله مشکلات خاص خود را دارد.

۴- مهم ترین نکته نیز هزینه لازم برای مهاجرت است: 

در بسیاری از روش‌های مهاجرت، شما باید به غیر از هزینه‌های دریافت اقامت، مبلغ قابل توجهی را برای خرید ملک، سرمایه گذاری، پشتوانه‌های لازم و… به کشور مقصد منتقل نمایید.

در حال حاضر مهاجرت به برخی از کشورهای اروپایی (اخذ اقامت اروپا) فرآیند ساده‌تری دارند.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت کدام است؟

در میان کشورهای اروپایی، ارزانترین کشور برای اقامت و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت، اسلواکی است و از بین روش‌های مختلف مهاجرت به اروپا اخذ اقامت اسلواکی با ثبت شرکت، ارزانترین راه مهاجرت به اروپا می‌باشد.

اخذ اقامت کل اروپا به روش اقامت اسلواکی با ثبت شرکت، هم اکنون (سال ۲۰۱۹) شرایط و مزایای بسیار ایده عالی دارد که عبارتند از:

  1. اخذ شهروندی کل اتحادیه اروپا
  2. امکان زندگی، کار و تحصیل در تمام کشورهای حوزه شنگن
  3. عدم نیاز به زندگی در کشور اسلواکی
  4. عدم الزام به مستقر شدن دائمی در اروپا (شما می‌توانید اقامت اروپا داشته باشید و در ایران زندگی کنید و تنها سالی سه الی چهار بار به اروپا مراجعه کنید)
  5. عدم نیاز به سرمایه گذاری
  6. اخذ اقامت کل اعضای خانواده و افراد تحت تکفل به صورت همزمان

شما برای ثبت شرکت در کشور اسلواکی نیاز به سرمایه گذاری ندارید. اما برای کارهای ثبتی، بیمه، اجاره نامه، حق‌الوکاله و موارد دیگری که منجر به دریافت اقامت شما می‌گردد، جمعاً در حدود ۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ یورو بودجه نیاز دارید.

منبع: وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سروش فردا 

مقاله پنجم : 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان

آگاهی از موضوع 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان از جمله مواردی است که در باب انتخاب بهترین کشور جهت مهاجرت و انتخاب مسیری درست و نهایی حائر اهمیت نیز می باشد. در دنیای امروز بسیاری از اشخاص و خانواده ها به دنبال فراهم نمودن شرایط بهتری از لحاظ تحصیل، کار و زندگی می باشند. این امر نیز می تواند در نهایت تصمیم آن ها را به سمت مهاجرت سوق دهد.

مهاجرت در دنیای امروز امر آسانی نیست. قبل از اقدام به مهاجرت باید به عوامل بسیاری توجه نمائید. در وهله اول باید با لیست بهترین کشورها جهت مهاجرت آشنا شوید. در این مقاله که در آن لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان و روش های مهاجرت به این کشورها ارائه گردیده است، سعی نموده ایم اطلاعاتی را برای شما متقاضیان مهاجرت آماده نمائیم. در مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، مفتخر به راهنمایی افراد در همین باب نیز می باشیم.

بررسی 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان

به طور کلی می توان گفت اکثریت افرادی که تصمیم به مهاجرت دارند، در پی این امر هستند که بتوانند اقامت دائم یا تابعیت آن کشور را بعد از چند سال اخذ نمایند. به همین دلیل می توان از بین کشورهای موجود 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان را که به راحتی بتوان اقامت و در نهایت تابعیت کشور را به دست آورد، نام برد.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که دریافت اقامت دائم و تابعیت شرط و دلیل قانع کننده برای مهاجرت به یک کشور می باشد ولی دلیل کافی نیست. لذا برای مهاجرت اشخاص می بایست به عواملی نظیر شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری کشور، نظام آموزشی، نرخ مالیات، تورم و… را بررسی نمائید.

کشور کانادا

کانادا در طی سال های اخیر در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است. زیرا این کشور به شدت مهاجرپذیر می باشد و قوانین این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای اخذ اقامت دائم وضع نموده است. دلیل دیگر جذابیت این کشور این می باشد که کیفیت زندگی در این کشور بالا است و این کشور از نظر اقتصادی جزء کشورهای پیشرفته محسوب می گردد. در کشور کانادا افراد نیز می توانند پس از 3 سال کار کردن، نسبت به اقدامات لازم را در خصوص درخواست اقامت دائم اقدام نمایند. عامل مهمی که به جذابیت این کشور می افزاید این است که فرزند به محض تولد در کشور کانادا، تابعیت کشور را اخذ می نماید.

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

از جمله راه های موجود برای مهاجرت به کشور کانادا می توان به مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق تحصیل اشاره نمود. در بین این راه ها که برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت شرایط مناسب تری را فراهم می نماید، مسیر کار و تحصیل می باشد. کشور کانادا برای مهاجرانی که دارای مهارت لازم می باشند، مسیری را جهت مهاجرت قرار داده است که در صورت واجد شرایط بودن شخص متقاضی اقامت خود و خانواده خود را در همان ابتدا می تواند، دریافت نماید.

نام این ویزا skill worker است و بر اساس سیستم امتیاز بندی افراد سنجیده می شود. افراد برای اخذ این اقامت باید امتیازات لازم را کسب نمائید. در مقابل ویزای skill worker و کاری، ویزای تحصیلی کانادا به مراتب آسان تر می باشد. افراد برای هر مقطعی و همچنین هر رشته ای می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمائید. البته برای مهاجرت از طریق تحصیل نیز باید واجد شرایط باشند و شرایط اشخاص بر اساس سن، سطح تحصیلات، دانش زبان انگلیسی و… سنجیده می گردد

هزینه تحصیل در این کشور به صورت کلی از سالی 12.000 $ دلار کانادا تا 20.000 $ دلار کانادا می­ باشد که البته این مبلغ بسته به رشته تحصیلی و مقطع مورد نظر متفاوت است.

کشور آمریکا

 یکی دیگر از کشورهایی که در در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است، کشور آمریکا می باشد این کشور به دلیل وضعیت اقتصادی پیشرفته و سطح حقوق بالا نیز مورد توجه قرار گرفته است. آمریکا بی شک جزء کشورهای قوی و توسعه یافته در دنیا محسوب می گردد و مهاجران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود می­ نماید. ولی به دلیل شرایط و روابطی که میان این دو کشور(ایران و آمریکا) حاکم است، مسیر مهاجرت به این کشور بسیار مشکل می باشد.

مهاجرت و اخذ اقامت کشور آمریکا

از جمله راه­های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه­ گذاری، ازدواج، نامزدی، کار، تحصیل و… اشاره نمود. ویزای سرمایه­ گذاری این کشور ویزای  EB5نام دارد. برای سرمایه گذاری در این کشور می بایست مبلغی حدود 1.000.000 $ دلار آمریکا را در نظر داشت. با وجود این رقم نم یتوان این اطمینان را حاصل نمود که سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت برای خود و خانواده­ می شود، زیرا ریسک زیادی را در بر دارد.

یکی درگیر از راه ­های موجود برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار می ­باشد که این ویزا به EB3 نام گذاری شده است، البته در حال حاضر این ویزا با توجه به تحریم­ های صورت گرفته و سیاست­ های اخذ شده برای ما ایرانیان صادر نمی­ گردد. پیشنهاد ما این است که افرادی گه تمایل به کار در یک کشور انگلیسی زبان را دارند شرایط خود را برای ورود به کشور کانادا بسنجید و اقامت این کشور را دریافت نمائید. برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق تحصیل اشخاص نیازمند اخذ پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی را می باشند. اشخاص همچنین باید سطح نمرات عالی و مدرک زبان معتبری را ارائه دهند که ذکر این نکته حائز اهمیت است که اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر آمریکایی کار بسیار مشکلی است.

کشور استرالیا

کشور استرالیا به لحاظ وضعیت آموزشی و صدور ویزای کار برای ایرانیان، جزء 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می گردد. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است و حتی در شرایط رکود، وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و کاملا پیشرفته است. نکته ای که در این کشور در خصوص دریافت اقامت وجود دارد این است که افراد نیز می توانند بعد از 5 سال کار کردن در این کشور اقامت دائم خود را دریافت نمائید. برای اخذ اقامت در این کشور راه­ های بسیاری وجود دارد که منجر به اقامت می شود.

مهاجرت و اخذ اقامت در استرالیا

از جمله راه­ های مهاجرت به این کشور مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه­ گذاری، ازدواج، تولد و … می باشد. ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار در این کشور به صورت امتیاز بندی می باشد. در مبحث سرمایه گذاری و اخذ اقامت برای خود و خانواده، سن، میزان تحصیلات، میزان سرمایه، سابقه مدیریتی و عوامل دیگری که به صورت کامل می توان این اطلاعات را در سایت موسسه سفیران سعادت ملاحظه فرمائید. برای ورود به این کشور و دریافت اقامت از طریق کار نیز امتیازات افراد محاسبه می­ گردد و امتیازات می بایست به حد نصاب برسد.

امتیازات بر اساس شرایط سنی، میزان تحصیلات، سابقه کاری، مدرک زبان و عوامل انطباق ­پذیری قابل دستیابی است. یکی دیگر از راه های ورود به این کشور از طریق تحصیل می باشد که اگر بخواهیم با شرایط تحصیل در کشور کانادا مقاسیه نمائیم متوان گفت، هزینه تحصیل در این کشور دو برابر کشور کانادا است و هزینه زندگی نیز در این کشور بالاتر از کشورهای دیگر می باشد. هزینه زندگی سالیانه در کشور کانادا حدود 12.000 $ دلار کانادا می باشد در حالیکه هزینه زندگی در کشور استرالیا حدود 18.000 $ دلار استرالیا می باشد و در نتیجه می توان گفت هزینه تحصیل و زندگی در کشور کانادا بسیار مقرون به صرفه تر است.

کشور نیوزلند

 این کشور از لحاظ جاذبه ­های گردشگری بسیار جذاب است و به دلیل همسایگی با کشور استرالیا از قوانین آن کشور تبعیت می ­نماید. با توجه به تولید ناخالص ملی که ارائه داده است جزء کشورهایی با اقتصاد پیشرفته و پررونق محسوب می­ شود. از مزایای دریافت اقامت این کشور این می ­باشد که با اخذ اقامت کشور نیوزلند افراد به 172 کشور دنیا بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید. این کشور همچنین دارای استاندارهای بالایی برای زندگی و تحصیل می باشد. نیوزلند نیز مانند کشورهای دیگر مسیرهایی را برای ورود مهاجران تعیین نموده است.

مهاجرت و اخذ اقامت نیوزلند

طرق مهاجرت به نیوزلند شامل مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه ­گذاری، کار، تحصیل و… است. ویزای کار و سرمایه گذاری در این کشور نیز مانند کشور استرالیا و کانادا به صورت امتیاز بندی می باشد. برای اخذ اقامت امتیازات افراد باید به حد نصاب برسد و واجد شرایط باشند. در خصوص سرمایه گذاری عواملی مانند سن، میزان سرمایه، سال­های تجربه مدیریتی و… برای دریافت امتیازات تأثیر گذار هستند. ویزای کار نیوزلند نیز همانند ویزای کار کانادا و استرالیا امتیاز بندی می باشد و شرایط برای اخذ اقامت از طریق کار می بایست ارزیابی گردد.

برای ورود به کشور نیوزلند افراد می توانند از طریق تحصیل و اخذ ویزای دانشجویی نیز اقدام نمایند و البته پیشنهاد موسسه سفیران سروش سعادت این است که اگر قصد ورود از طریق تحصیل و دریافت اقامت را دارید برای کشورهایی که از لحاظ هزینه بسیار مقرون بصرفه تر است اقدام نمائید.

کشور انگلیس

کشور انگلیس از این نظر که کیفیت زندگی بالایی را برای ساکنان از لحاظ کار و تحصیل به ارمغان می­ آورد، جزء 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می­ شود. واحد پول این کشور پوند (£) است و نسبتا هزینه زندگی بالایی را در بر دارد به خصوص شهر لندن که جزء گرانترین شهرهای این کشور محسوب می­ گردد. از لحاظ اقتصادی می توان به جرأت گفت که کشور پیشرفته ای می باشد و نرخ بیکاری نیز در این کشور بسیار پایین است. برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا و مجوز اقامت می باشند و باید شرایط لازم را احراز نمائید.

مهاجرت و اخذ اقامت انگلیس

خوشبختانه این کشور مسیر مهاجرتی از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… را برای متقاضیان مشخص نموده است. سرمایه گذاری در این کشور قوانین مخصوص به خود را وضع نموده است نام ویزای سرمایه­ گذاری در این کشورTier1 نام دارد که اشخاص برای سرمایه گذاری می بایست مبلغی حدود 200.000 £ پوند را نیز داشته باشند. البته فقط دارا بودن این سرمایه کافی نیست و افراد نیازمند ارائه یک طرح کسب و کار می باشند و باید این توانایی را داشته باشند که از طرح کسب و کار خود دفاع نمائید و همچنین قادر باشند 2 شخص که از اتباع کشور انگلیس باشند را استخدام شرکت خود نمائید.

برای اخذ ویزای کار و دریافت اقامت از این کشور افراد می بایست یک کارفرما را جذب نمایند و اگر این کارفرما تمایل داشته باشد قراردادی را منعقد نماید و در این صورت اشخاص نیز می ­توانند اقدامات لازم را جهت درخواست اقامت خود انجام دهند. از راه تحصیل نیز افراد می توانند برای این کشور اقدامات لازم را انجام دهند و باید به این نکته توجه فرمائید که هزینه تحصیل خود را باید به حساب دانشگاه مورد نظر خود واریز نمایند.

اشخاص باید قبل از اقدام برای درخواست ویزای دانشجویی نامه پذیرش را از دانشگاه خود دریافت نمایند. نام ویزای دانشجویی در کشور انگلیس Tier4می ­باشد. برای اخذ ویزای Tier4  افراد می بایست از یکسری شرایط برخودار باشند. شرایط برای متقاضیان بالای 18 سال و زیر 18 سال متفاوت می باشد. یکی از اصلی ترین موادر حائز اهمیت در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مدرک زبان انگلیسی برای متقاضیان بالای 18 سال است. سن، مقطع تحصیلی و نامه تمکن و پرینت حساب از دیگر موارد حائز اهمیت می باشند.

کشور آلمان

آلمان از جمله 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می گردد. پیروی کردن از حوزه شنگن از دیگر پارامترهای مثبت آلمان است. کشور آلمان به دلایلی نظیر نرخ بیکاری پائین توانسته است مدنظر درصد بالایی از متقاضیان جویای کار قرار گیرد. رهبری اقتصاد اروپا از نظام آموزشی رایگان از دیگر امتیازات مثبت آلمان در باب مهاجرت است.

مهاجرت و اخذ اقامت آلمان

امروزه درصد بالایی از افراد در خصوص مهاجرت به آلمان فکر می کنند. کشور آلمان توانسته است با صدور ویزاهای موقت کاری آمار چشم گیری به خود اختصاص دهد. اخذ اقامت از طریق کار یکی از برترین طرق مهاجرتی محسوب می­ گردد. در این ویزاها به افراد اجازه کاریابی ارائه می ­گردد. نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی توانسته است شرایط فوق العاده ای در این خصوص مهیا سازد. مهاجرت از طریق تحصیل از اصلی ترین طرق مهاجرتی محوسب می­ گردد. کشور برتری نظیر آلمان از جذابیت بالایی در خصوص اعزام دانشجو به آلمان برخوردار می باشد. درخواست بالا در خصوص اخذ ویزای تحصیلی باعث طولانی شدن روند های تحصیلی در آلمان گردیده است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان از دیگر طرق مهاجرتی و اخذ اقامت و تابعیت است. یکی از اصلی ترین موارد حائز اهمیت ارائه مدارکی دال بر این موضوع می باشد. اشخاص می توانند با بررسی شرایط لازم توسط موسسه ما در این مسیر قدم گذارند. راه های دیگر نظیر ازدواج، پناهندگی و تولد انجام پذیر می باشد که در موسسات معتبر حقوقی انجام پذیر نمی باشد. اخذ اقامت از طریق تولد در کشور آلمان به دلیل تبعه از قوانین خون انجام پذیر نمی باشد.

کشور اتریش

اتریش از لحاظ امنیت بالا، نرخ بیکاری پایین، اقتصاد پیشرفته، نظام آموزشی رایگان و… می تواند جزء 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می ­شود. زبان اتریش آلمانی می باشد و واحد پول آن (€) یورو می باشد. افراد با 6 سال کار کردن در این کشور می توانند اقامت دائم را به دست بیاورند.

مهاجرت و اخذ اقامت اتریش

برای ورود به کشور اتریش راه­ های سرمایه ­گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج و… وجود دارد. اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به کشور اتریش نیازمند اخذ ویزا می باشند. ویزای سرمایه­ گذاری در اتریش به این صورت است که اشخاص می توانند فرآیند ثبت شرکت را با مبلغی حدود 100.000 € یورو انجام دهند و در این روند باید یک طرح کسب و کار نیز ارائه دهند.

ویزای کاری این کشور جست وجوی کار نام دارد که این ویزا همانند ویزای کار کشور آلمان می ­باشد و به افراد فرصت می ­دهد 6 ماه در کشور حضور داشته باشند و در جست و جوی کار باشند. البته لازم به ذکر است که ویزای کار این کشور به صورت امتیاز بندی می باشد. ویزای تحصیلی کشور اتریش با توجه به طولانی مدت بودن وقت سفارت پیشنهاد نمی­ شود و بهتر است برای کشورهایی مثل هلند، کانادا و… اقدام نمود تا در مدت زمان کم تری بتوان ویزا و اقامت خود را اخذ نمود.

کشور مجارستان

مجارستان یک کشور اروپایی و عضو شنگن می باشد که با وجود اروپایی بودن و سبک زندگی اروپایی، هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. کشور مجارستان از سال 2000 به عضویت اتحادیه اروپا پیوسته است. هزینه زندگی در این کشور ماهیانه 600 الی 700 € یورو می باشد. زبان این کشور مجاری می باشد ولی در حال حاضر این زبان، زبان مرده محسوب می­ گردد و اکثریت به زبان انگلیسی و یا به دلیل هم­ مرز بودن با کشور آلمان و اتریش به زبان آلمانی صحبت می­نمایند. با اخذ اقامت بلند مدت از این کشور می­ توانید به سایر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید.

مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان

برای اخذ اقامت در این کشور از راه های متفاوتی می توان اقدام نمود که به صورت کلی این راه ها شامل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… می باشد. کشور مجارستان از لحاظ اقتصادی برای این که افراد سرمایه خود را وارد کشور نمائید، مناسب نیست ولی برای تحصیل در رشته­ های پزشکی و همچنین برای اخذ پذیرش در دوره­ های زبان آلمانی و انگلیسی بسیار مناسب است. مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان گزینه طلایی در خصوص ورود به اتحادیه اروپا به خصوص آلمان نیز می باشد.

کشور سوئد

این کشور که در شمال اروپا واقع شده است جزء یکی از پیشرفته ترین کشورهای اتحادیه اروپا شناخته شده است. سوئد چهارمین کشور جهان از لحاظ جمعیت محسوب می شود. کشور سوئد نیز مانند سایر کشورهای ذکر شده مهاجران زیادی را جذب می نماید. برای اخذ اقامت در این کشور اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید اقدامات لازم را در جهت درخواست ویزا انجام دهند.

کشور هلند

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که می توان برای مهاجرت اکثر افراد در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان نام برد، کشور هلند می باشد. این کشور جزء اتحادیه اروپا و جزء شنگن است. واحد پول آن (€) یورو می­ باشد و زبان این کشور هلندی است. برای اخذ اقامت در این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشید.

مهاجرت و اخذ اقامت هلند

 این کشور نیز مانند سایر کشورهای اروپایی راه های مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه ­گذاری و… را برای اکثریت مهاجرین تعیین نموده است. مهاجرت از طریق تحصیل بهترین نوع مهاجرت به این کشور محسوب می­ شود زیرا به نسبت کشورهای دیگر حساسیت کم تری را به فاصله تحصیلی و سن نشان می ­دهد. یکی دیگر از مزایای ویزای تحصیلی در این کشور این است که افراد می­ توانند با اخذ ویزای دانشجویی برای خود، ویزای همراه خود را نیز به دست بیاورید و همراهان نیز می ­توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.

10 کشور برتر برای مهاجرت

مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت از جمله دغدغه های این روزه یکسری از افراد نیز می باشد که سالانه مورد استقبال افراد نیز قرار گرفته است. نرخ بیکاری، سیستم آموزش عالی و سایر شرایط کشور از جمله پارامترهای حائز اهمیت در همین خصوص نیز می باشد که در جدول زیر به این موضوع نیز پرداخته می شود.

کانادا سرمایه و پایتخت: اتاوا رتبه 1 مهاجرت
سوئیس پایتخت: برن رتبه 2 مهاجرت
سوئد پایتخت: استکهلم رتبه 3 مهاجرت
استرالیا پایتخت: کانبرا رتبه 4 مهاجرت
آلمان پایتخت: برلین رتبه 5 مهاجرت
ایالات متحده آمریکا پایتخت: ایالت واشنگتن رتبه 6 مهاجرت
نروژ پایتخت: اسلو رتبه 7 مهاجرت
دانمارک پایتخت: کپنهاگ رتبه 8 مهاجرت
هلند پایتخت: آمستردام رتبه 9 مهاجرت
فنلاند پایتخت: هلسینکی رتبه 10 مهاجرت

اطلاعات موجود در این مقاله با توجه به محبوبیت کشورها در بین عموم مردم، کیفیت زندگی، نحوه اعطای اقامت کشورها، سبک زندگی عالی، اقتصاد پیشرفته، هزینه پایین برای زندگی و… توسط کارشناسان ما بررسی گردیده است و 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان شناسایی شده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 173
  • بازدید سال : 3,507
  • بازدید کلی : 40,673